Gumanac

Trail length: 41.2 Trail difficulty: 2

Biciklistička staza Gumanac namijenjena je rekreativcima i ne iziskuje posebnu pripremljenost, no zbog dužine potrebno si je osigurati nešto više vremena.

Od parkirališta krećemo u smjeru Velikog doma i nastavljamo cestom prema Klani. Nakon 5,5 km prolazimo najvišu točku staze, 1170 m. Nakon 10 km počinje spust kojim stižemo do mjesta Suho (13,2 km), gdje se nalaze šumarska i lovačka kućica. Nastavljamo ravno još se malo spuštajući do planinskog proplanka Trstenik (15,5 km), na kojem se možemo opskrbiti svježom izvorskom vodom.

Slijedi kratki lagani uspon. Nakon 16,5 km skrećemo lijevo, a na 18. km idemo ravno. Na 19. km idemo lijevo i odmah nakon 0,1 km opet lijevo. Vozimo prostranim Gumanačkim poljem gdje nakon 20,6 km stižemo do tunela, ostatka utvrde iz Drugog svjetskog rata. Ovo je mjesto ujedno i lijep vidikovac s kojeg se vidi područje Klane i Kastavštine do Učke.

Vraćamo se istom cestom prema Platku. Povratak je nešto teži budući da se Gumanačka visoravan nalazi na 930 m nadmorske visine, a Platak na 1111 metara. Na Platak stižemo nakon odvoženih 41,2 km.